Pagina www.mcdonalds.ro folosește mai multe tipuri de fișiere cookie.
Continuarea navigării pe această pagină se consideră acceptare a Notei de Utilizare a Fișierelor Cookie

Povestea lui Ray Kroc

 

“Dacă aș fi primit o cărămidă de fiecare dată când am repetat cuvintele: Calitate, Servicii, Curățenie și Valoare, cred că acum aș fi putut construi cu ele un pod peste Oceanul Atlantic” – Ray Kroc

 

Cum se creează, la vârsta de 52 de ani, un imperiu al restaurantelor care să devină peste noapte un adevărat succes? Așa cum a spus Ray Kroc: “a fost un succes peste noapte, dar 30 de ani înseamnă o noapte lungă, lungă.”

 

În 1917, la 15 ani, Ray Kroc nu şi-a dezvăluit vârsta reala pentru a se alătura Crucii Roşii ca şofer pe ambulanţă, dar războiul s-a încheiat înainte ca el să-şi termine perioada de practică. A lucrat, apoi, ca pianist, vânzător de pahare din hârtie şi agent de vânzări de mixere multifuncţionale.



În 1954, el a primit o comandă, pentru acea perioadă, de opt mixere multifuncționale de la un restaurant din San Bernardino, California. Aici, Ray Kroc a găsit un restaurant mic, dar de succes, condus de frații Dick și Mac McDonald și a fost uimit de felul în care acesta funcționa. Restaurantul avea un meniu limitat la burgeri, cartofi prăjiți și băuturi, acest lucru permițându-le să-și concentreze mai mult atenția asupra calității produselor servite.


Kroc le-a propus fraților McDonald să iși extindă afacerea la nivel național. În 1955, el a fondat corporația McDonald’s, iar după 5 ani a cumpărat drepturi exclusive pentru numele McDonald. Până în 1958, McDonald’s vânduse deja peste 100 de milioane de hamburgeri.


Filosofia unică a lui Ray Kroc a fost să construiască un lanț de restaurante care să fie renumit pentru produsele alimentare de calitate ridicată și pentru metodele uniforme de preparare a acestora. Și-a dorit să ofere burgeri, cartofi prăjiți, chifle și băuturi care să aibă același gust și în Alaska, și în Alabama.

 

“În afacere pentru tine, dar nu de unul singur"

 

Pentru a realiza acest lucru, Kroc a ales să urmeze o cale unică: să convingă deținătorii de francize, dar și furnizorii să cumpere viziunea lui, dar să nu lucreze pentru McDonald’s, ci pentru ei inșiși, împreună cu McDonald’s. El a promovat sloganul: “În afacere pentru tine, dar nu de unul singur”. Filosofia lui de afaceri se baza pe principiul parteneriatului în afaceri: o parte era McDonald’s, o alta, deținătorii de francize și, cea de-a treia, furnizorii McDonald’s. Inovativul Ray Kroc a crezut în spiritul antreprenorial și și-a răsplătit deținătorii de francize pentru creativitatea individuală. Multe din produsele faimoase ale McDonald’s precum Big Mac, Filet-O-Fish și Egg McMuffin au fost create de catre aceștia. În același timp, sistemul de operare creat de McDonald’s a îndemnat deținătorii de francize să urmeze principiile de bază ale McDonald’s: calitate, servicii, curățenie și valoare.



La baza calității produselor stă faptul că fiecare ingredient a fost testat, gustat și îmbunătățit pentru a se potrivi sistemului. Odată cu creșterea companiei, volumul masiv de comenzi a atras atenția furnizorilor, iar standardele McDonald’s au devenit și standardele lor. În același mod, alte restaurante cu servire rapidă au preluat standardele ridicate McDonald’s, producând o îmbunătățire în industria cărnii și a produselor lactate. Din nou, Ray Kroc a căutat un parteneriat, dar de data aceasta cu furnizorii McDonald’s, reușind să creeze cel mai integrat, inovator și eficient sistem de furnizare din domeniul alimentar. Aceste relații au crescut, mulți dintre furnizorii de astăzi intrând în afacere cu strângerea de mână a lui Ray Kroc.

 

 
Hamburger University

 

În 1961, Ray Kroc a lansat un program de training numit mai târziu Hamburger University, la un restaurant nou din Elk Grove Village, Illinois. Acolo, deținătorii de francize și operatorii au fost instruiți prin metode științifice despre cum se conduce un restaurant McDonald’s de succes. Hamburger University a avut, de asemenea, un laborator de cercetare și dezvoltare pentru a crea noi metode de gătit, congelare, depozitare și servire. Astăzi, mai mult de 80.000 de oameni au absolvit cursurile Hamburger University.


Până la moartea sa, de pe 14 ianuarie 1984, Ray Kroc nu a încetat să lucreze pentru McDonald’s. Chiar și atunci când a fost pus în scaun cu rotile, el nu a renunțat, mergând zilnic la biroul său din San Diego. Aici, privea cu atenție spre restaurantul McDonald’s de lângă biroul său, telefonând managerului din când în când să-i amintească să ridice gunoiul, să curețe pe jos și să deschidă și închidă luminile în fiecare noapte.
Prin pasiunea lui pentru inovaţie şi eficienţă, prin faptul că a urmărit zi şi noapte păstrarea calităţii, precum şi prin contibuţiile sale în acte de caritate, Ray Kroc continuă să fie o parte importantă şi inspiraţională pentru McDonald’s chiar şi în ziua de azi.

 

 

Surse:
1.     Grinding it Out: The Making of McDonald’s by Ray A. Kroc, ©Ray A. Kroc 1977.
2.     McDonalds: Behind the Golden Arches by John F. Love ©John F. Love 1995. 

 

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor
Telefonul Consumatorilor – 021/9551
Acasă Contact Termeni şi condiţiiPolitica de confidențialitateRegulament
Drepturile de autor asupra întregului conţinut al acestui site sunt proprietatea PREMIER RESTAURANTS ROMANIA S.R.L.
Conţinutul site-ului nu poate fi reprodus, modificat, distribuit, republicat sau copiat
fără acordul prealabil scris al PREMIER RESTAURANTS ROMANIA S.R.L.
© 2016 McDonald’s Corporation
Îmbunătăţim continuu informaţiile paginii de prezentare McDonald’s în România. Pentru orice întrebări sau comentarii aţi avea vă rugăm să ne lăsaţi un mesaj în cadrul secţiunii Contact.